Dünyanın İlk Rakı Deneyim Merkezi

01 Ekim 2019

I-AM Dünyanın İlk Rakı Deneyim Merkezi’ni, Mey|Diageo için Tasarladı

Mey|Diageo, Rakı’nın mirası ve zengin hikayesi ile birlikte, üretim detaylarını ve markanın yenilikçi bakış açısını ziyaretçilere anlatmak üzere özel bir deneyim merkezi tasarlanması için I-AM çalıştı. Yeni ürünleri olan ‘kraft’ rakılarının üretim yolculuğunu da ziyaretçilerine sergilemeyi amaçlayan Mey|Diageo Rakı Deneyim Merkezi, Rakı’nın hammaddesi olan üzüm bağlarının bulunduğu Manisa’nın Alaşehir bölgesinde, dünyanın en büyük suma üretim tesisinde yer alıyor.

Yeniliğin Gelenekle Buluşması

Deneyim merkezinin odağında Mey|Diageo’nun iş ortakları  sektör profesyonelleri yer alıyor.

I-AM projeye bu hedef kitlenin yaşayacakları deneyime yönelik ihtiyaçlarını anlamak üzere onlarla derinlemesine görüşmeler gerçekleştirerek başladı.

Tasarlanan deneyim, ziyaretçilerin hem markanın zengin tarihçesi hem de rakı üretim süreci hakkında interaktif ve sürükleyici bir deneyimle karşılanmak üzere evlerinden alınmasıyla başlıyor. Batı Anadolu’nun zengin doğasının içinden geçen bir araba yolculuğuyla ziyaretçiler Rakı Deneyim Merkezi’ne ulaşıyor.

İlham Veren bir Marka Geçmişi

I-AM’in ortaya koyduğu tasarım stratejisi, ilham veren bir marka geçmişi etrafında kurgulandı. Yılların bilgi birikimi ile Türkiye’nin güçlü markalarından olan Mey|Diageo’nun ürün kalitesi ile oluşturduğu güven duygusunu; deneyim yolculuğuna çıkan ziyaretçilere en etkili şekilde aktarılıyor. “İletişim kurma, bağlantı kurma, katkıda bulunma ve yaratma” temaları etrafında kurgulanan yolculuk, ziyaretçilerin öğrenmesine ve yaratım sürecine katılmalarına imkân vererek onların marka ile empati kurmasını hedefliyor.

Üzüm Bağından Sofraya

Bütüncül bir tasarım yaklaşımı benimseyerek teknolojiyi ve dijital temas noktalarını üretim sürecinin her aşamasında kullanan I-AM, ziyaretçilerin evlerinden alınmasından başlayarak deneyimin sonuna kadar olan süreç boyunca onlara ilham verme amacıyla marka hikayesi ve güçlü dijital unsurların kullanıldığı, aynı zamanda üretimi vurgulayan endüstriyel öğelerle güncel bir tasarım dili oluşturdu.

I-AM Kurucu Direktörlerinden Emre Kuzlu projeyle ilgili şunları söyledi:

“Markalar çalışmalarını anlatmak ve müşterileri ile bağ kurmak için deneyim merkezleri çok önemli rol oynuyor. İnsandan ilham alan deneyim kurguları, ziyaretçilerine marka ile ilgili vermenin ötesinde yaşamlarına pozitif etki bırakan bir ilham kaynağı oluyor. Tasarladığımız Mey Diageo Alaşehir Deneyim Merkezi, geleneksel ve dijitali bir araya getirerek Rakı'nın zengin tarihini üretim tesislerinin ötesine taşıyan, markanın hikayesi için güçlü bir anlatım sunan yepyeni ve heyecan dolu bir yolculuk oluşturuyor.”

Mey Diageo Genel Müdürü Levent Kömür proje ile ilgili görüşlerini paylaştı:

xxx

Ustalara Saygı Duruşu

I-AM’in uyguladığı tüm tasarım ögeleri, fabrika içindeki her bir bölümün işlevini yansıtmayı amaçlıyor. Ziyaretçiler, fabrikaya giriş yaptıkları andan itibaren çeşitli üretim alanlarından geçerek, Rakı’nın lezzetini oluşturan ana malzemelerin kokusunu deneyimleyebilecekleri “Üzüm ve Anasonun Yolculuğu” ile turlarına başlıyor. Mey|Diageo'nun kuruluşundan bu yana ürettiği her bir farklı rakının bulunduğu “Marka Duvarı”, Kraft Rakı’nın özel bakır tanklarda üretildiği ve geleneğin inovasyon ile bir araya geldiği “Yenilikhane” ve tarih boyunca rakıyı en ideal haline getirebilmek için çalışmalar yapan ustalara bir saygı duruşu olarak tasarlanan “Ustalar Holü” deneyim yolculuğuna çıkan ziyaretçilerde geçmişin hikayesine şahitlik ederken, gelecekteki inovatif yolculuğuna giriş yapmanın heyecanını uyandırıyor. Tur, Refik Anadol’un eserinin yer alan holden geçerek rakının asmadan sofraya gelme sürecindeki detaylı çabanın ve bilgi birikiminin derinlemesine anlaşılmasını sağlayan ürün tadımı ile sona eriyor. “Tadım Çarkı” alanı, video mapping uygulamasıyla ziyaretçilerin farklı Rakı çeşitlerinin lezzet profilleri ve eşleşmeleri hakkında bilgi edinmelerine olanak sağlıyor.

I-AM Hakkında:

I-AM, Londra, İstanbul veDubai stüdyolarındaki 120 yaratıcı çalışanı ile dünyanın birçok ülkesinde, markaların müşteri deneyimi alanındaki fiziksel ve dijital ihtiyaçlarını karşılamak için insan odaklı tasarımlar geliştiren ve yenilikçi projelere imza atan bir danışmanlık şirketi.I-AM ekibi tasarım araştırmacıları, mimarlar, mühendisler, servis ve kullanıcı deneyimi tasarımcıları ve iletişimcilerden oluşuyor. Her projede, markalar ve müşterileri arasında güçlü ve sürdürülebilir bağlar kurmayı amaçlayan I-AM, bankacılık, perakende, konaklama başta olmak üzere, birçok sektörde birçok farklı müşteri grubunu hedefleyen uluslararası ve ulusal birçok marka ile çalışıyor.İnsanların her gün kullandıkları ürün ve hizmetlere fiziksel ve dijital tüm temas noktalarını kapsayan bütüncül bir anlayış ile yaklaşan I-AM, markaların kullanıcıları için hedefledikleri deneyimleri incelikle kurguluyor ve markalarla insanlar arasında güçlü ve sürekli bağların kurulması için ilhamını yine insanlardan alıyor.

Daha fazla bilgi, video, görsel ve röportaj talepleri için:

Nur Özkan

05517262359

Serdar-I Ekrem Sok. No: 5/2 Galata T: 0212 252 99 40 W: www.i-amonline.com